In urmatorul articol, am sa va descriu cateva aspecte care ar trebui sa le luati in vedere la pornirea motocultorului  la inceput de sezon pentru a scapa de anumite costuri suplimentare de service.

Pentru a prelungi viata motocultorului (motosapei) ete indicat sa urmati acesti pasi:

Pasul 1 ar fi verificarea filtrului de aer.Acesta are un rol important in functionarea motorului,filtreaza aerul necesar pentru amestecul de carburant.In cazul motocultoarelor intalnim trei tipuri de filtre de aer:burete, hartie , ulei. In cateva cuvinte as vrea sa va descriu curatarea si inlocuirea acestora.

In cazul filtrului de aer tip burete este indicat spalarea acestuia in apa calda cu detergent astfel scapam de impuritatile adunate in sezonul anterior.Dupa uscarea acestuia numai avem altceva de facut decat sa-l imbibam cu cateva picaturi de ulei de motor care va avea rolul de retinerea prafului.

 

Filtrul de aer tip hartie:in acest caz este foarte simplu il scoatem din carcasa si il inlocuim cu unul nou.In cartea tehnica al utilajului avem trecut tipul filtrului de aer necesar.

 

 

Filtrul de aer cu ulei:Scoatem uleiul din sezonul trecut curatam bine carcasa filtrului cu o carpa imbibata in benzina sau acetona dupa care il reumplem cu ulei.

Atentie !!!!! Un filtru de aer infundat creste consumul motorului si scade puterea acestuia!!!!!!

 

 

Pasul 2 ar fi schimbul benzinei din rezervor.Pentru o pornire mult mai usoara este indicat sa scoatem tubul de alimentare si sa golim rezervorul de benzina, deorece in timp isi pierde proprietatiile si nu va porni sau va porni foarte greu motorul.Este indicat sa goliti si paharul decantor al carburatorului de benzina veche deorece poate prezena depuneri si impuritati.

 

 

 

Pasul 3 ar fi sa schimbam bujia pentru ca ea are un rol important in pornirea si functionarea motorului.Avand functia de a aprinde amestecul benzina-aer la fiecare ciclu al pistonului, o bujie defecta va poate produce multe neplaceri.In cartea tehnica vom gasi tipul bujiei recomandat pentru motorul respectiv.

Pasul 4: verificarea etansitatii simeringurilor al reductorului.Trebuie sa avem grija sa nu piarda ulei reductorul deorece functionarea reductorului fara ulei poate provoca spargerea tocirea rotii si a axului melcat.Defectarea acestora genereaza costuri mari de reparatie.

 

"Ax melcat stricat"

 

    Chis Cristian - Sef Departament Service