Care e soiul cel mai bun?
Dacă am de gând să enervez colegii de la vânzări, acesta este cea mai bună întrebare. Întocmai, producătorii de legume doresc să cultive cele mai performante varietăți, pentru a avea cât mai mari venituri. În schimb un vânzător conștient nu poate deservi clientul numai prin simplă decizie ca o noutate este mai rentabil sau mai atractiv decât o altă varietate mai consacrată.
Din mulțimea de varietăți oferite de susținătorii de soiuri totuși cum să alegem? “Sfaturi Practice”
Ca prim pas pentru alegerea soiului să analizăm aspectele de cultură:
- Ca și condiții de producere:
- să analizăm ca specia respectivă pe ce suprafață și ce solă dorim să cultivăm.
- să analizăm dacă pe solul ales sunt prezente boli sau dăunători care se combat greu, și să marcăm dacă există soiuri sau hibrizi rezistenți la acești dăunători.
- să evaluăm posibilitățile materiale și financiare de asigurare a tehnologiei de cultură.
- Ca și pretenții față de produs:
- să marcăm criteriile minime și optime a produselor finite care dorim să desfacem, adică producem pentru:
- Consum propriu: În acest caz bănuiesc că are importanță majoră gustul proprietățile organoleptice, și ușurința de cultivare, rezistențele plantelor. Vă recomand căutarea după aspectul fructelor, având în vedere greutatea specifică, culoarea, și forma lor. Să verificați dacă varietatea aleasă se pretează din punct de vedere a utilizării pentru obiectivele dvs. Pe plan secundar să luați în calcul la decizie timpurietatea rezistența și vigoarea lor.
- Vânzare: – În acest caz pe primul plan este categoric vandabilitatea produselor finite, deoarece fie un soi oricat de productiv sau ușor de cultivat, cel mai important lucru este să obținem profit, și pentru acest lucru trebuie să valorificăm producția.
- Vandabilitatea produselor depinde nu numai de proprietățile produselor în sine, ci și mai mult de cerințele pieții pe care desfacem, cerințele fiind diferite și în funcție de sezon, sau locație.
- Fiind cel mai important aspect vânzarea producției, cultivatorul trebuie să ia decizia ca pe baza informațiilor primite producția rezultată cât de căutată va fi pe piața lui de desfacere.
- să marcăm criteriile minime și optime a produselor finite care dorim să desfacem, adică producem pentru:
Prin analiza posibilităților și cerințelor se conturează cerințele față de soiul dorit.
După ce ne-am rătăcit în mulțimea varietăților, alese cum aleg și clienții noștri la piață, “și acesta îmi place, și celălalt îmi place”, putem începe treierea lor pe baza criteriilor prestabilite în analiza cerințelor.
Dacă veți fi foarte riguros față de soiurile care vă place să corespundă cerințelor din analiză, foarte probabil că nu veți alege pe niciuna dintre varietăți. Și colegii mei de la vânzări vă felicită! Sigur sunteți pe cale bună! Pe calea compromisurilor.
Iată alții la ce rezultate au ajuns!
Produse cele mai căutate:
274 lei
89.5 lei
1519 lei
128 lei 115.2 lei
32.5 lei 29.25 lei
135 lei 128.25 lei
145 lei 130.5 lei
1519 lei
387 lei
196.5 lei 176.85 lei
97 lei 77.6 lei
34 lei 32.3 lei
250 lei 235 lei
92.5 lei
236.5 lei 195.11 lei
114.5 lei 79.01 lei
50 lei 40 lei
9 lei 7.2 lei
135 lei 118.8 lei
96 lei 86.4 lei
145 lei 130.5 lei
153 lei 130.05 lei
313 lei
418.5 lei 334.8 lei
74 lei 65.12 lei
850 lei 637.5 lei
130 lei 104 lei
9 lei 7.2 lei
1100 lei 990 lei
410 lei 397.7 lei
109 lei
418.5 lei 334.8 lei
470 lei 441.8 lei
82 lei
115 lei
310.5 lei 271.69 lei
135 lei 121.5 lei
403 lei 322.4 lei
292 lei 256.96 lei
55 lei 44 lei